logowanuit

 

 

NEWS

 

WORK :

--------> objects & vehicles

--------> people & related

--------> hunting trophies

--------> miscellaneous

--------> stories to be told

--------> portraits

--------> drawings & paintings

 

ABOUT W

 

.

 

.

 

.

 

CONTACT

NEWS NOW, NEW NOW, NOW:

 

 

 

Twice as Nice & Nowhere to Hide.
Preta Wolzak vs Pieter W Postma bij NL=US.

4 Juni - 17 Juli 2022.

NLisUS

Photo by Thijs Wolzak

TWICE AS NICE AND NOWHERE TO HIDE

In this exhibition we will bring together the visual artists Preta Wolzak and Pieter W. Postma.
It is important for a contemporary artist to connect with an artist you admire and also connect as a human being; these things cannot be separated.
To connect with another artist in the land of the individualist is a challenge and enrichment in itself.
The connection is very clear in this exhibition: the abundance of color, materials, entire installations, but also the ‘artistic wink’ to one another.

Both are compulsive storytellers.
Underlying Wolzak’s work is inability or irritation. The common theme in her work is the injustice to people or the globe, which is caused by man himself. The story behind her work is most important to her: you can see the work as a beautiful portrait or landscape, but it cannot be made if it is not carried by a story.
She wants to incorporate that into images with different materials that explode like a bomb of sequins, leather, iridescent acrylics, silks from Japan, glow in the dark thread, and new fabrics.

Postma is a wandering storyteller: from his own immediate environment to parallel universes. He shows the ordinary every day, an action or an observation, portrait, or person. There is always a narrative element of the solitary protagonist or an abstract form which, in its mere appearance is an ode to the narrative.
In his sculptures and installations, derived from his wanderings, Postma combines hard and soft materials. He uses a wide arsenal of materials: wood, polyester, textiles, ceramics, and metals. The figures, his friends, arise from steel, paper, plaster, rubbers, (artificial) leather and fabrics.

 

TWICE AS NICE AND NOWHERE TO HIDE

Samen met Preta Wolzak ga ik exposeren bij NL=US in Rotterdam.
De verbinding is tweeërlei; allereerst is er het verhalende aspect, beide gebruiken het beeld om te communiceren met de kijker en deze te laten nadenken over zijn omgeving en de plaatst die hij daarin inneemt. Er zit veelal een nadrukkelijke zorg over het heden en de toekomst onder de vaak vrolijke visuele oppervlakte.
Als tweede is er bij beide de liefde voor textiel en kleur. De materialen worden met een goed vakmanschap gebruikt en toegepast om het verhaal te vertellen.
Wolzak en Postma hebben beide de Rietveld Academie gevolgd in een overlappende periode; zijn elkaar uit het oog verloren en een tiental jaren terug weer tegen gekomen. Na deze hernieuwde waardering voor elkaars werk en leven onderhouden ze nu het contact me regelmatige atelierbezoeken.

NL=US.
van Vollenhovenstraat 14.
3016 HB Rotterdam

(link)

 

 

' Old Spirited Bird' | Landgoed AnningaHof.

15 mei 2022.
Dit jaar staan er meer dan 100 sculpturen in het park!

Voor Landgoed AnningaHof heb ik een speciaal beeld gemaakt in 2021. Het sculptuur staat op een eigen groen grasveld nabij de ingang aan de vijver.
Mijn uitgangspunt voor dit werk is "The Young Spirited Old Bird", een abstract werk met figuratieve uitdrukking. Het beeld draagt een plissé-rok en staat op een lage kleine sokkel; het geheel is erg kleurrijk, speels en frivool en bewegelijk; 'Eén groot feest' volgens Hib Anninga.

BEELDEN 2022: 15 mei t/m 31 oktober 2022.
Het park is geopend van woensdag- tot en met zondagmiddag van 13.00u-18.00u.

(link)

deelnemende kunstenaars:
Armando, Yasser Ballemans, Kevin Bauer, Caspar Berger, Ari Berkulin, Willem Besselink, Kees Bierman, Maze de Boer, Ellen Boersma, Jan Bokma, Marieke Bolhuis, Merijn Bolink, Kevin van Braak, Sander Buijk, Erik Buijs, Sjoerd Buisman, Niels van Bunningen, Tom Claassen, Karin van Dam, Karin Dekker, Wia van Dijk, Nicolas Dings, Puck van Donselaar, Jonathan van Doornum, Moritz Ebinger, Gertjan Evenhuis, Bert Frijns, Helen Frik, Sander Goosen, Groenewoud&Buij, Willem Harbers, Jeroen Henneman, Ewerdt Hilgemann, Gerard Höweler, Esther Jiskoot, Ad de Jong, Marieke de Jong, Ton Kalle, Wouter Klein Velderman, Frank Koolen, Jeffry Koopman, Maartje Korstanje, Bastienne Kramer, Ruud Kuijer, Felipe van Laar, Ralph Lamberts, Herman Lamers, Herman Makkink, Marjolijn Mandersloot, Ronald van der Meijs, Vika Mitrichenko, Olaf Mooij, Bart Nijboer, Herbert Nouwens, Reinoud Oudshoorn, Michiel van Overbeek, Michel van Overbeeke, Pim Palsgraaf, Chris Peterson, Jens Pfeifer, André Pielage, Onno Poiesz, Pieter W. Postma, Cecilea Rebergen, Adriaan Rees, Tejo Remy & Rene Veenhuizen, Nick Renshaw, Paul de Reus, Cornelius Rogge, Marc de Roover, Rosa Spier Groep, Jehoshua Rozenman, Ian Paul de Ruiter, Elisa van Schie, Arie Schippers, Lisa Sebestikova, Paul Segers, Tanja Smeets, Luk van Soom, Spacecowboys, Willem Speekenbrink, Elisabeth Stienstra, Frank Straatman, Rob Sweere, Shinkichi Tajiri, Maurice van Tellingen, Sjoerd Tim, Joost van den Toorn, Art van Triest, Mirjam Veldhuis, Levi van Veluw, Peer Veneman, Rein Verhoef, Henk Visch, Jan Eric Visser, Rob Voerman, Sjef Voets, André Volten, Auke de Vries, Josua Wechsler, Tine van de Weyer, Bas de Wit, Niko de Wit, Marjolein Witte, Margot Zweers, Joyce Zwerver.


 

 

"Werkbijdrage Bewezen Talent" | Mondriaan Fonds.

September 2020.

Mijn aanvraag die ik medio april van dit jaar heb geschreven en ingediend is door een commissie van het Mondriaan Fonds beoordeeld en deze is na rijp beraad positief beoordeeld. De comissie adviseerd het Mondriaan Fonds de bijdrage toe te kennen. Het fonds en diens directeur, Eelco van Lingen kan zich met dit advies verenigen.
(link)

 

 

"Recycling en het Circulair denken" | Beeldengalerij Haarlem.
thema: Recycling en het Circulair denken.

3e Editie:
Opening 15 oktober 2021.
Het werk "In Awe" blijft een jaar langer in Haarlem, maar krijgt wel een nieuwe plek. Het werk verhuisd van de Dreef naar de Haarlemmerhout.
Er worden twee nieuwe werken toegevoegd en de Beeldengalerij Haarlem breidt uit naar de Haarlemmerhout. Nieuw werk door: Guda Koster en Anno Dijkstra.

2e Editie:
Beeldengalerij Haarlem wordt verlengt met 1 jaar en uitgebreidt met 2 nieuwe beelden.
door: Joanneke Meester en Hilke Walraven.

1e Editie:
17 mei 2019 opening.
expositie: mei 2019 - mei 2020. (link)

met: Niels Broszat, Sjoerd Buisman, Willem Harbers, Frank Koolen, Marianne Lammersen, Leonard van Munster, Jonas Ohlsen, Andre Pilage en Pieter W Postma.

adviescommissie: Ann Demeester, Tanya Rumpf, Tamara Sterman. (o.a.)

BeeldenGallerij, Dreef en Haarlemmerhout, Haarlem.

 

 

 

 

 

 

OLD NEWS, OLD NEW; NEW OLD, NEW OLD'S:

 

 

' Old Spirited Bird' | Landgoed AnningaHof.

juni 2021.
BEELDEN 2021: juni t/m oktober 2021.
Het park is geopend van woensdag- tot en met zondagmiddag van 13.00u-18.00u.

 

 

Benefietveiling Kasteel Wijlre.
Na de watersnoodramp in Limburg organiseert buitenplaats Kasteel Wijlre een online benefietveiling waarvan de opbrengst geheel naar de buitenplaats gaat. Er kan van 20 september tot 26 september geboden worden op 21 kunstwerken van grootmeesters tot aanstormend jong talent. Bied mee en bemachtig een van deze topwerken. Met jouw kunstaankoop help je de buitenplaats weer de ontmoetingsplek te worden waar kunst, natuur, architectuur en erfgoed met elkaar verbonden zijn. Kunstenaars: P. Struycken, Gé-karel van der Sterren, Ger van Elk, David Bade, André de Jong, Stephen Wilks, Toon Verhoef, Milah van Zuilen, Joris Vanpoucke, Petrovsky & Ramona, Wieteke Heldens, Oscar Lourens, Ien Lucas, Koen van den Broek, Phoebe Pryor, Klaas Kloosterboer, Twan Janssen, Andrea Radai, John Tahon, Pieter W. Postma en Chaim van Luit.

Gedoneerd werk: "Diamond Brown & Pink."

De online benefietveiling vindt plaats van 20 t/m 26 september 2021.
De totale opbrengst is maar liefst € 30.831,-

(link)

 

 

W139, benefietveiling.
In de eerste week van februari 2020, doneerden meer dan 170 kunstenaars hun werk. Deze online veiling is een kans om samen sterker te staan tegen het wegvallen van financiering en tegen de dreigende sluiting van W139, de iconische en historische kunstinstelling van Amsterdam.

“De veiling is anoniem, wat zorgt voor extra spanning tijdens het evenement en de werken democratiseert. Dit benadrukt dat de waarde in deze context niet bepaald wordt door de kunstmarkt, maar door de bijdrage van de gemeenschap en door de liefde van de makers, die de werken zullen reflecteren in hun toekomstige onderkomens”,

Gedoneerd werk: "HardWood no. 06".

(link)

 

"Recycling en het Circulair denken" | Beeldengalerij Haarlem.
2019.
Op uitnodiging van BeeldenGalerij Haarlem heb ik het werk "In Awe' gemaakt.
Het is geplaatst langs de Dreef te Haarlem, naast het provinciehuis.

 

 

Pandora.
Tijdschrift voor kunst en literatuur.
Experimenteren met materialen - Interview met Pieter W Postma.
jaargang 9, nummer 2, juni 2020.
met: Erik de Bree, Roland Sohier, Saskia Pfaeltzer, Pieter W Postma, Eric Witteberns, Gerda Taro

 

 

"View-Master" | Vensters - Nieuw en Meer, Amsterdam.
duo expositie: Paul Nassenstein en Pieter W Postma.
juli 2019
Nieuw en Meer, Amsterdam. (link)

 

 

Amsterdam UMC.
expositie bij het Universitair Medisch Centrum, AMC kunst, Q-Art.
januari - juli 2019 (link)

 

 

"41 mtr boven NAP" | Castellum Aquae.
Kunstenaars: Frans Boomsma, Margreet Bouman, Ronald Ruseler, C.A. Wertheim, Stefan Kasper, Cees Krijnen, Pieter Kusters, Couzijn van Leeuwen, Daniel Levi, Pieter W Postma, Gé-Karel van der Sterren.
Expositie: mei, juni 2019.
CastellumAquae, Hoge Duin en Daalseweg 21-B, 2061 AE Bloemendaal. (link)


 

"3 Sets Wilde Frambozen" | KersGallery
solo expositie.
30 maart - 12 mei 2019
KersGallery, Lindengracht 148, Amsterdam. (link)

 

 

" DON'T KNOW MUCH ABOUT ALGAE-BRA" | Dreef Exposities.
Photosynthesis, an unknown world of wonder.

Kunstenaars: Margot Berkman, Naomi Mitsuko Makkelie, Pieter W. Postma
expositie: 29 maart – 3 mei 2019
Provinciehuis ‘Paviljoen Welgelegen’, Dreef 3, 2012 HR Haarlem (link)

 

 

"Stories to be told" | Kennedy van der Laan.
solo expositie .
25 januari 2019 t/m 22 april 2019.
Kennedy van der Laan, Molenwerf 16, 1014 BG Amsterdam.
(link)

 

"Celebrating The Void" | de Vishal Haarlem.
duo met Jan Maarten Voskuil Pieter W Postma.
19 januari - 17 februari 2019, de Vishal, Haarlem. (link)
opening door Aart van der Kuijl, kunsthistiricus/tentoonstellingsmaker. (link)

 

 

Mondriaan fonds.mondriaan

Toekenning Werkbudget Bewezen Talent (2015-2018).

Onlangs hebben tien beeldend kunstenaars een Werkbijdrage Bewezen Talent (WBT) toegekend gekregen. De Werkbijdrage is bedoeld voor kunstenaars die minstens zes jaar een beroepspraktijk hebben. De bijdrage is een tegemoetkoming in de investering van materiaal, tijd en diensten van derden en kan gebruikt worden voorde ontwikkeling van nieuw werk. Ook kan de bijdrage besteed worden om een opdracht uit te voeren of deel te nemen aan tentoonstellingen en manifestaties in binnen- en buitenland.

De tien beeldend kunstenaars die een WBT toegekend hebben gekregen zijn: Pieter W Postma, Helmut Dick, Cees Krijnen, Piet Tuytel, Jeroen Offerman, Janis Rafa, Jan Van Den Dobbelsteen, Maurice Bogaert, Libia Castro & Ólafur Ólafsson.

lees meer.

 

 

"Ode Aan De Bijlmer" | CBK ZuidOost
expositie over architectuur en 50 jaar Bijlmermeer. (link)
8 september - 20 oktober 2018.


Art The Hague
KersGallery. (link)
23 t/m26 september 2018.

 

"Haar Leden van het Oog" | DrongenhofKapel Gent
expositie met de Passages. (link)
curator Pieter Kusters
oktober 2018.

 

Art on Paper
KersGallery. (link)
september 2018.

 

Billy Combinations - de Meerse.
22 april t/m 2 juni 2018.

 

Kersentuin - KunstRai.
4 t/m 8 april 2018. (link).

 

Kerspaketten actie bij KersGallery.
december 2017.

 

"Grensgebieden".
de Passages en CBK Emmen.(link)
september - november 2017.

 

Big Art 2017, KersGallery, Amsterdam.
oktober 2017. (link)
installatie: "The old dame strode in with grace and force of a thunderstorm showing it's teeth."

 

Field of Dreams. Rotterdam.
september 2017. (link)

 

Kersentuin , KunstRai Amsterdam.
KersGallery - Kersentuin KunstRai.
juni 2017.
(link).

 

Infused Movement. KersGallery & Schuit, Amsterdam.
januari 2017.

 

For Real. KersGallery, Amsterdam.(link).
januari 2017.
werk: He looked like a bag of patatoes but he can dance like hell.

 

'Cave Of Forgotten Dreams', Koel310 (link), Alkmaar.
december 2016.
curator: Gerda Kruimer.
werk: de Vrolijke Familie
.

 

BigArt 2016, Amsterdam.
November 2016.
Installatie: C.no.25 & MonkMan.

 

ParkSessies 2016, Haarlem. (link).
Stadspark Haarlemerhout Haarlem.
juli 2016.

 

Kersentuin & Kunst Rai, KersGallery, Amsterdam 2016. (link).
juni 2016.


'Stories to be told in May'. KersGallery, Amsterdam.
Solo expositie bij KersGallery.
juni 2016.

 

"Drawing Front", Tekenkabinet (link) in Nieuw Dakota, Amsterdam.
maart - april 2016.

 

"Hallo daar!", de-Passages, Haarlem. (link).
2016.

 

IBT.no.11.
Oktober 2015.
met dank aan de Boomhutbende en Jachthuis Landgoed Beukenrode te Doorn.

 

THIS Art Fair, KersGallery Amsterdam.
december 2015 ,januari 2016.
Beurs van Berlage, Amsterdam.

 

"Life = Playful" , KersGallery Amsterdam.
met: Anita Hrnic, Chikako Watanabe, Pieter W. Postma,
Eiko Ishizawa, Folke Janssen en Mette Sterre.
september 2015

 

Art The Hague, Fokker Terminal, Den Haag, KersGallery.(link).
oktober 2015.
duo tentoonstelling: Thomas Rameckers & Pieter W Postma.

 

ParkSessies 2016, Haarlem. (link).
Stadspark Haarlemerhout Haarlem.
augustus 2016.

 

Twente Bienale, Enschede.link.
mei, juni 2015.
Roombeek Cultuurpark.

 

Kersentuin & Kunst Rai , KersGallery, Amsterdam.
mei 2015.

 

"Wandelingen", de Meerse / de-Passages. Hoofddorp. (link).
mei 2015.

 

NO WALLS, Fenixloods, Rotterdam. (link).
februari 2015.

 

"To The Zoo", KersGallery. Amsterdam.(link).
december 2015.

 

Rotterdam Contemporary / KersGallery. (link).
februari 2015.

 

Art In RedLight. (This Art Fair). Amsterdam. (link).
december 2014.

 

Art The Hague 2014, Den Haag, Bob Smit Galerie. (link).
oktober 2014.

 

 

"Disaster of War". Kersgallery Amsterdam. (link).
september 2014.

Kers Gallery
Lindengracht 148
1015 KK Amsterdam.

met openingswoord van Cornel Bierens:

Dames en heren,
Namens alle deelnemende kunstenaars heet ik u van harte welkom op de tentoonstelling The Disasters of War. Met uw komst toont u een zeker engagement met de wereld, want alleen al de wil om de verschrikkingen van de oorlog onder ogen te zien is een vorm van actieve betrokkenheid. De kans is heel groot dat u zelf nooit een oorlog heeft meegemaakt, aangezien die aan deze kant van de wereld al bijna zeventig jaar is uitgebleven. Maar u voelt dat die lange vrede geen enkele garantie biedt voor de toekomst, dat de vlam maar in de pan hoeft te slaan en de hele planeet staat in lichterlaaie. Dat u daarvan doordrongen bent geeft u het gevoel moreel hoger te staan dan al die mensen die liever hun oren sluiten voor dat onheilspellende gerommel in de verte en de onontwarbare vijandelijkheden afdoen als een ver-van-mijn-bed-show. Soms discussieert u met die mensen, u vecht te vuur en te zwaard met uw woorden. Maar winnen kunt u niet, want hoezeer u ook aan de goede kant staat in zo’n debat, op de finale vraag zult u het antwoord schuldig moeten blijven. Die vraag luidt: ‘Als je oorlog echt zo kwalijk vindt, wat doe je er dan zelf aan?’ U zou niet bepaald een sterke indruk maken als u zou antwoorden: ‘Ik ga tenminste nog weleens naar een tentoonstelling als The Disasters of War.’ ‘Ha gezellig,’ zou u te horen krijgen, ‘glaasje wijn erbij, beetje netwerken, en ondertussen lekker babbelen over kunst en oorlog!’ En voor u het wist zou u zich meer een ramptoerist voelen dan een pacifist. Daarom zou ik u ten sterkste aanraden: kijkt u rustig rond, laat uw gedachten gaan over wat u ziet, maar heb niet achteraf het gevoel dat u daarmee iets tegen de verschrikkingen van de oorlog hebt gedáán. Geloof me, pas als u die bescheiden houding bereikt begint u er iets van te begrijpen. Het punt is: deze tentoonstelling heet wel The Disasters of War, maar dat wil niet zeggen dat hier de rampen van de oorlog worden weergegeven. Wij kunstenaars verslaan de oorlog niet. Wij zijn geen journalisten, geen oorlogsfotografen. Een foto bij een verslag van een gevecht tussen Koerden en Islamitische Staat zou tot een groot schandaal leiden als bleek dat de fotograaf in werkelijkheid een afdruk had geleverd van een zelf in zijn achtertuin in elkaar gezette oorlogsscène. Maar wij kunstenaars mogen zoiets vrijelijk doen, sterker nog, wij moeten dat doen, daarom zijn wij kunstenaars. Als kunstenaars zijn wij gehouden om misschien wel uit te gaan van de werkelijkheid, maar die vervolgens ook boven zichzelf uit te tillen. Zodanig dat u als kijker die werkelijkheid kunt verplaatsen en ergens anders weer kunt laten neerdalen. Voor de oorlogsfotografie eindigde de Tweede Wereldoorlog in 1945, terwijl voor de kunst de Tweede Wereldoorlog in 1945 begon, dat is het verschil. En nog altijd is de Tweede Wereldoorlog niet afgelopen voor de kunst. Dat is weer het mooie van oorlog: hij hoeft maar een paar jaar te duren om de kunst een eeuw lang van een schat aan explosief materiaal te voorzien. Een paar indringende oorlogsfragmenten kunnen genoeg zijn voor een kunstenaar om een heel oeuvre op te bouwen. Om onderweg niets van de lading te verliezen zal de kunstenaar die oorlog moeten verlichten én verzwaren, moeten verkleinen én vergroten. Hij ontkomt er niet aan de stier bij de horens te vatten en zijn pijlen er diep in te steken, en tegelijkertijd, om de blik zo zuiver mogelijk te houden, zo ver mogelijk van de stier vandaan te blijven. Dat is de reden dat kunstenaars die de oorlog het meest expliciet tot hun onderwerp hebben gemaakt, er ook altijd op de meest expliciete manier afstand van nemen. In de Groene Amsterdammer van deze week staat een gesprek met Armando. De interviewer vraagt: ‘Komt uw inspiratie uit de oorlog, zoals Armando-kenners beweren?’ Armando antwoordt pertinent: ‘Nee, het is andersom. Je inspiratie is voornamelijk je jeugd. En toevallig heb ik die jeugd in de oorlog meegemaakt. Het is dus niet de oorlog, het is méér, dat heb ik al zo vaak gezegd: het is de tragiek van de mens. Mensen hebben af en toe een ontzettende drang om elkaar de hersens in te slaan. Kaïn sloeg Abel dood, daar begon het al mee, en dat is nog steeds bezig. Oorlogen zijn er altijd geweest, ik heb niets bijzonders beleefd.’ Kijk, daar gaat het om. Wat u in deze tentoonstelling ziet is de oorlog niet, het is méér. Anders dan de oorlogsfotografen, die er steeds dichter bovenop proberen te zitten, nemen kunstenaars juist afstand van de oorlog, om zo des te beter dat méér te kunnen oproepen. Ook Picasso, toch de schilder van hét icoon van oorlogskunst, de wereldberoemde Guernica, nam die afstand. Hij schilderde het werk in 1937, na de verwoesting van het gelijknamige Baskische stadje door de Duitsers, die het bombarderen alvast een beetje aan het oefenen waren voor de Tweede Wereldoorlog. Er vielen 7000 doden. Maar tegen een Amerikaanse oorlogscorrespondent zei Picasso: ‘Ik heb de oorlog niet geschilderd, want ik ben niet het soort schilder dat eropuit gaat om als een fotograaf iets vast te leggen.’ Het kon zijn, zei hij erbij, dat de oorlog desondanks in zijn werk was geslopen of dat zijn stijl er door veranderd was, maar dat moesten anderen maar uitzoeken. ‘Ikzelf weet dat niet.’ In zulke uitspraken voel je de quarantaine waarin de kunst kost wat kost gehouden moet worden om haar voor de kleinste politieke infectie te behoeden. Maar hoe zit het dan met Goya, hoor ik u denken, de maker van de al even beroemde Los Desastres de la Guerra, waarnaar onze tentoonstelling is vernoemd? Dat was toch echt een beeldverslag van de Frans-Spaanse oorlog, een soort oorlogsfotografie voordat de fotografie bestond? Jazeker, maar ook Goya was het niet om de oorlog zelf te doen. Op een van zijn tekeningen heeft hij geschreven dat hij met zijn werk geen andere bedoeling had dan ‘schadelijke, algemeen aanvaarde ideeën uit te bannen’ en ‘de solide getuigenissen van de waarheid vast te leggen’. Veelmeer dan het slagveld zelf te laten zien keert hij dat hele slagveld binnenste buiten. Hij heeft het opgedeeld in vele kleinschalige taferelen, met telkens maar een paar mensen erop, waardoor de serie in al haar gruwelijkheid een zekere intimiteit krijgt. Zo sterk als de twee partijen in hun uiterlijk verschillen (de Fransen hebben mooie uniformen en echte wapens, terwijl de Spanjaarden met messen en in lompen vechten), zo weinig verschillen ze in hun gedragingen. Beestachtige moordenaars en verkrachters zijn het, allemaal. Iedereen is wild, de vrouwen niet minder dan de mannen, en die wildheid bedaart niet als de tegenstanders zijn gedood. Dan wordt de woede nog eens gekoeld op de lijken, door die te ontmannen, te onthoofden en in bomen te hangen. De mens is de mens een wolf, dat is wat Goya wil uitdrukken. En er is, lijkt mij, geen reden om aan te nemen dat die wolf meer zou zitten in de mens die de oorlog schouderophalend de rug toekeert omdat die toevallig ver weg is, dan in de mens die weleens tentoonstellingen bezoekt met titels als The Disasters of War of daar als kunstenaar aan bijdraagt.

Ik dank u voor uw aandacht.

© Cornel Bierens, Amsterdam.

 

Kunst Rai, Amsterdam 2014, (link).
KersGallery, met David Bade, Anouk Griffioen en Pieter W Postma.
juni 2014.

 

KersGallery, Amsterdam.(link).
duo expositie met Phil Bloom en Pieter W Postma.
mei 2014.

"Drawing Diversity" , (link).
Contemporary Matters, Haarlem.
oktober 2013.

RE: Rotterdam, (link).
solo stand KersGallery.
februari 2013.

 

Boterhal Hoorn (link)
duo expositie. Itie Langeland - PieterWPostma.
mei 2012.

 

SECONDroom Gent.
solo tentoonstelling.
SecondRoom Gent
oktober 2011.

 

Maff 2011 "Cultural Space Invaders"
Maff Enschede.
maart 2011.

 

overzichtstentoonstelling " PUSH ", RCdeRuimte, Amsterdam.
December 2010.

 

Publicatie in 'de Nieuwe';
kunstmagazine van Arti et Amicitiae.
(link)
pagina 10+11 Marianne Vollmer:
Gesprek met Pieter W. Postma.
December 2010.

 

" PUSH "
RCdeRuimte Amsterdam

November 2010.

 

" Whish is in design", RC de Ruimte, Amsterdam.
werk: Htdr no 16.
datum: juni 2010.

 

"de Coup/e", vormgeving van de toneelvoorstelling.
regie: Julie Van Den Berghe.
text: Mark Ravenhill.
Juni 2010, Amsterdam.

 

" The Loading Docks ", Toneelschuur, Haarlem.
curator NieuweVide, Haarlem.
september 2009.

 


" Wild nature in the City ", Test Portal, Amsterdam.
Juli 2009.



" Figures in fields ", RC de Ruimte, IJmuiden.
april 2009.

 

" Quantumvis IV", RC de Ruimte, IJmuiden.
juni 2008.

 

"AVATAR", De Vishal, Haarlem.
maart 2008.

 

"VOER", RoodNoot, Utrecht.
maart 2008.

 

" Hosted ", Participant inc. New York.
juni 2005.

 

" Walls no Walls " Tijdelijk Museum Amserdam op de NDSM-werf.
mei 2008.

 

 

 

.